Returneringsvillkor

Vänligen läs detta innan du gör en retur.

Vi accepterar inte returer om:

Varan inte är i nyskick.

Den 30 dagar långa returperioden har utlöpt.

Varan inte är förpackad på ett säkert sätt.

Varorna har utsatts för röklukt eller liknande.

Hängetiketter eller etiketter har tagits bort/skadats.

Varorna är inte de ursprungliga som vi har skickat.

*Skrivare krävs. Paketetiketten levereras som en PDF-fil. Det är därför nödvändigt att du har tillgång till en skrivare så att du kan skriva ut den.

Vänligen inkludera en lapp med ditt ordernummer i returpaketet.

Returneringsvillkor - fortsatt

Du ansvarar för eventuell försämring av varans värde på grund av annan hantering än vad som är nödvändigt för att du ska kunna avgöra varans art, egenskaper och funktion. Detta innebär att du får prova varan på samma sätt som om du handlat i en fysisk butik.

Vid retur av en vara måste alla tillbehör (snören, armband, kedjor etc.) som hör till varan medfölja. Detta gäller även gåvor som ingår i beställningen. Om gåvor inte returneras kommer gåvans värde att dras av från returbeloppet. Dessutom måste förpackningen (inklusive skokartong, omslagspapper och liknande) vara intakt, eftersom den i sneakerbranschen anses vara en lika stor del av varan som själva skorna.

Om varan har provats utöver vad som beskrivs ovan anses den vara begagnad och ha minskat i värde. Detta innebär att du vid hävning av köpet kommer att få tillbaka en mindre del eller inget av köpesumman. Det är upp till The Sneaker Store att bedöma varans skick.

OBS: Vi tar inte ansvar för produkter som är trasiga, stulna eller på annat sätt förlorade under frakt tillbaka till vårt kontor, eftersom det är ur våra händer.
Dessutom rekommenderar vi att du returnerar skorna i en fraktlåda som liknar den du fick varan i, så att själva skokartongen inte går sönder under returprocessen. Skokartongen är en del av varan och måste därför vara intakt när den returneras.

Byte

Vid byte ska du göra en ny beställning och returnera den gamla. Var uppmärksam på att priserna på exklusica sneakers förändres över tid. Därför kan vi inte garantere att en vara har samma pris över olika storlekar. Generellt sett tenderar de flesta av våra produkter att bli dyrare över tid.

Reklamation

Om du har en produktionsfel eller vill reklamera en produkt, vänligen skicka ett mail med bilder till support@thesneakerstore.dk. Du kommer sedan att informeras om eventuell ytterligare process angående din reklamation.

Återbetalningar

Vi har en behandlingstid på upp till 10 arbetsdagar från det att vi tar emot ditt returpaket tills det är behandlat. När returen har behandlats kommer du att få ett e-postmeddelande om att en återbetalning har gjorts. Återbetalningen kommer att finnas på ditt bankkonto inom 4 arbetsdagar.

Frågor om returer?

Du är alltid välkommen att kontakta oss via e-mail: support@thesneakerstore.dk. Vi strävar efter att besvara din förfrågan inom 3 arbetsdagar.